Anne Franks 90e geboortedag

Jaarverslag 2019

Klasgenoten delen herinneringen aan Anne Frank in haar voormalige woonhuis. Ook op andere plekken en op andere manieren staan we op 12 juni stil bij Anne Franks leven en betekenis.

Merwedeplein

Op 12 juni 2019 is het precies 90 jaar geleden dat Anne Frank wordt geboren, op 12 juni 1929. Albert Gomes de Mesquita (89) en Jacqueline van Maarsen (90), klasgenoten van Anne Frank op het Joods Lyceum, zijn vandaag in Anne Franks voormalige woonhuis aan het Merwedeplein. Daar waren zij ook op Annes 13e verjaardag, drie weken voordat Anne met haar familie onderdook in het Achterhuis. De klasgenoten halen herinneringen op en gaan met jongeren in gesprek over Annes Franks leven en betekenis.

Wereldwijd

In het Anne Frank Huis zijn speciale educatieve programma’s voor museumbezoekers, waaronder schoolklassen, en krijgen bezoekers een speciale ansichtkaart uitgereikt. Ook onze partners in Berlijn, Buenos Aires en Londen besteden aandacht aan de 90e geboortedag van Anne Frank.

360 graden beelden

Google Arts & Culture lanceert op Anne Franks geboortedag in samenwerking met de Anne Frank Stichting 360 graden beelden van het voormalige woonhuis van Anne Frank. De 360 graden beelden op Google Arts & Culture laten alle vertrekken van het huis aan het Merwedeplein 37-2 zien.

Bezoek de woning aan het Merwedeplein